De leerkrachten Nederlands zochten en vonden in het vierde jaar vrienden van de poëzie. In de categorie moeilijke, misschien zelfs onmogelijke opdrachten redelijk hoog genoteerd: laat een hele klas vierdejaars twee uur poëzie lezen, bespreken en hun ervaringen uitwisselen met elkaar.
Toch lukte dat op onze school aardig door er een wedstrijdje aan te koppelen. Tijdens het eerste uur maakte elke groep een opdracht rond een vooraf gekozen dichter voor de rest van de klas. Gedurende het tweede lesuur lazen de verschillende groepen elkaars opdrachten, die ze dan aan de hand van een poëziekijkwijzer zo goed mogelijk moesten proberen in te schatten.
De beste vrienden van de poëzie bleken de volgende:
* Robien, Brecht en Thomas (4HW)
* Serpil, Anouk, Pelle en Naïs (4WET)
* Bodine, Emma en Elisa (4LWI)
* Celine, Febe en Luna + Amira, Mina en Kaoutar (4GL-LMT-ECMT, gedeelde eerste plaats)
En de leerkrachten, die zagen dat hun opzet gelukt is.
Geef een reactie