Stellingenspel in het vierde.

logo-nederlandsJe mening en argumenten mondeling verwoorden, dragen we hoog in het vaandel op Atheneum Mariakerke. Argumenten correct formuleren is immers noodzakelijk om op een overtuigende manier je mening te verkondigen. Daarom hielden mevrouw Van Nieuwenhuyze en mevrouw Dekeyser deze week een stellingenspel in de vierdes.

De leerkracht hing een aantal stellingen op het bord en de leerlingen kregen elk negen post-its. De leerlingen bekeken de stellingen, dachten erover na, en noteerden hun mening, gestaafd met een argument, op een plakbriefje.

Vervolgens werd de klas in groepjes verdeeld, werden de argumenten besproken en geordend van meest overtuigend naar minst overtuigend, met slechts een doel: een antwoord vinden op de vraag “Wat is nu eigenlijk een goed argument?”.

Heel leerrijk, voor zowel leerling als leerkracht, want die laatste mocht voor heel even de denkwereld van een zestienjarige betreden.

Met dank aan mevrouw Dekeyser voor tekst en beeld.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.