Interlevensbeschouwelijke dialoog

Omdat we op het KAM niet enkel de ‘vakkennis’ van onze leerlingen hoog in het vaandel dragen, maar we ook willen bouwen aan hun ontplooiing tot verdraagzame en kritische burgers, organiseerden de leraars van de levensbeschouwelijke vakken op donderdag 22 januari een interlevensbeschouwelijke dialoog voor de leerlingen van 5 en 6. Deze dialoog stond in het kader van toenadering zoeken tussen de verschillende levensbeschouwingen op onze school. Het doel hiervan is te onderzoeken wat ons bindt, in plaats van in de verf te zetten wat ons onderscheidt.

Verschillende leerlingen deden hun best om iets zinvol te maken van het gebeuren, om er echt iets uit te halen. Ook het gemor bij de zesdes omdat zij langer dienden te blijven dan normaal was minimaal, hetgeen doet vermoeden dat zij toch het belang inzien van dergelijke initiatieven.

De vakgroep vond het een aangename ervaring die smaakt naar meer. De collega’s merkten dat dergelijke initiatieven echt wel nuttig zijn, dus ze gaan proberen om nog dergelijke activiteiten op poten te zetten.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.